Onze doktersassistentes: uw eerste aanspreekpunt.
Als u als patiënt contact zoekt met onze praktijk is een van onze doktersassistentes vaak het eerste aanspreekpunt. Dit geld zowel telefonisch als voor de momenten dat u daadwerkelijk onze praktijk binnenloopt.
Naast het verzorgen van het initieel contact vervullen onze doktersassistentes een zeer belangrijke rol binnen onze praktijk. Zo zijn ze verantwoordelijk voor het goed laten verlopen van het contact tussen u als patiënt en de voor u belangrijke hulpverlener zoals uw huisarts, huisarts in opleiding en praktijkondersteuner. Onze doktersassistentes coördineren ons spreekuur.
Om ons spreekuur goed te kunnen reguleren en u bij de juiste hulpverlener te plaatsen is het soms nodig dat er meer informatie van u nodig is. Om dit te kunnen realiseren zijn onze doktersassistentes opgeleid om bij het eerste contact een of meerdere vragen te stellen. Dit wordt Triage genoemd ( het bepalen van de urgentie van de hulpvraag). Onze doktersassistentes beschikken over voldoende medische kennis heeft om uw hulpvraag te mogen en kunnen interpreteren en volgen het door onze huisartsen uitgezette beleid. Wij vragen dan ook vriendelijk om uw medewerking bij eventuele vragen aan u over de reden van uw komst.
Onze doktersassistentes voeren ook medisch/technische taken uit; zoals het geven van injecties, het meten van de bloeddruk, oren uitspuiten, bloedafname, het maken van hartfilmpjes, het maken van uitstrijkjes, hechten van wonden, wondverzorging, EHBO en het assisteren van de huisarts bij chirurgische ingrepen. Daarnaast vervullen zij diverse administratieve zaken rond uw zorg zoals het verwerken van nieuwe inschrijvingen, verwijsbrieven, onderzoeken en het bijhouden van ziekenhuisopnamen en-ontslag.
Om de zorgdruk en wachttijden zoveel mogelijk te beperken houden onze assistentes iedere dag een klein klachten spreekuur waar u terecht kunt met kleine medische ongemakken, die binnen de laatste 24 uur ontstaan zijn, zoals keelpijn, oorpijn, vlekjes op de huid, oogklachten enz.
Alle doktersassistentes die bij huisartsenpraktijk de Waterlelie werkzaam zijn, zijn in het bezit van een erkend diploma (MBO4) en volgen jaarlijks diverse bijscholingen en cursussen die worden geregistreerd in het online KABIZ kwaliteitsregister.
Mocht u meer vragen hebben over de werkzaamheden van onze doktersassistentes dan kunt u altijd terecht via onze bekende contactgegevens.